Tarinaa Roadsport A luokassa kilpailevan Porsche 914 auton muutoksista kaudelle 2006.

keskiviikkona, elokuuta 30, 2006

Grand Race 2. kisa





Ensimmäisen lähdön aikana kerkesin ajamaan 8. parhaan kierrosajan joten seuraavaan kisaan sain ruudun 8.
Lähtö sujui ihan kohtalaisesti. Ajoin Liukkosen perässä ja suistuin kerran tornin kohdalla hiekalle.

Viimeisellä kierroksella pääsin iskuetäisyydelle mutta paukut ei jostain syystä riittäneet. Ajaminen oli ihan kivaa mutta liukas rata vähän häiritsi fiilistä. Liukkosen kanssa on tullut ajettua nyt enemmänkin tiukkaa kisaa ja täytyy kiittää mr. Liukkosta siististä ja reilusta ajotyylistä. Varsinkin Ahvenistolla on huomattavasti mukavampi ajaa tiukkaa kisaa kun tietää että mitään ylimääräistä kiilailua tai tönimistä ei ole odotettavissa.

Syy vaisuhkoon etenemiseen selvisi varikolla, kaasupolkimen puoleinen kaasuvaijerin kiinnitys viritys oli pettänyt ja läppä aukesi vain 47%.

Kaikenlaisia muitakin pikku juttuja oli pitkin viikonloppua mutta ei mitään isompaa. Jos olisimme kerenneet edes kerran testaamaan autoa, olisi noi kaikki pikku jututkin löytynyt jo ennen kisoja, noh, ehkä ens vuonna.

Takajousitus tuntuu toimivan ihan hyvin ja kunhan saamme sen edes jonkinlaiselle alueelle, on kierrosajoissa varmasti reilu parannus. Pääasia on kuitenkin että kone tuntuu toimivan nyt hienosti.


Kiitos kaikille avustajille, erityisesti uskollisille varikkoapinoille sekä harjoottelijalle.






Special thanks to Dan Callicott (Callicott Motorsport), i'am proud to be your team member, get well soon.


Thanks also to all 914club.com members who have helped, Slits